Tillbaks till verkligheten

Nu äntligen har jag lite energi och tid till att sätta mig vid datorn en sväng. Har varit helt avskärmad från verkligheten några dagar nu. Måndagen den 26 var vi på förlossningsinformation på sjukhuset. Vi skulle egentligen gått på den för en månad sedan men så har sjukdomar och sambons skola kommit emellan. Det var den sista förberedelsen som vi inte hade fixat. 15 minuter efter att informationen är färdig börjar jag få värkar. Jag är rätt så säker på att hon bara låg inne i magen och väntade på att hennes mamma och pappa skulle vara helt redo och förberedda för hennes ankomst. 53 timmar senare är hon hos oss i alla fall efter en utdragen och jobbig förlossning.

18 timmar gammal så åkte vi hem med henne och det kändes verkligen skumt. Fortfarande är jag helt säker på att vi bara får låna henne från sjukhuset. Det känns så underbart att slippa graviditeten kan jag säga. Känslan att kunna äta vad jag vill och att inte må illa dygnet runt är obeskrivlig. Ändå så räcker det bara att titta på lilla Nikolina för att känna att graviditeten var värd varje sekund.

Nu är hon 3½ dygn gammal och vi har börjat landa här hemma. Så nu kan man börja ta kontakt med yttre världen igen.

 

 


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag älskar den första bilden på henne. hur fin som helst!

2010-05-02 @ 14:13:23
URL: http://kongens.blogg.se/
Postat av: Carro

Grattis till eran fina dotter! :)

2010-05-02 @ 16:36:23
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/
Postat av: Marie

Naaww.. Pluttan då. Otroligt vacker! Kram

2010-05-02 @ 20:02:34
URL: http://mamafeelings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0