Dålig läkare

Har precis kommit hem från ett besök hos läkaren. Behövde få veta vad jag ska äta för medicin nu mot min rygg/nackvärk medan jag är gravid. Kan ju knappt röra mig för stunden. Den jag träffar är en kvinna som jobbar som läkare på kvinnokliniken på sjukhuset. Just nu är jag mest häpen över vilken idiot till människa detta var.

Vill inte skriva ut för mycket om det här på bloggen men kan säga att jag kommer skriva ett brev och lämna till hennes chef. Knäppa läkare har jag mött tidigare men denna tar verkligen priset. Mycket handlade om att hon tycker det är lämpligt att gå NER 20-30 kg för mig när jag är gravid. Hallå, bara barnet med allt omkring väger ju runt 10 kg. Har redan gått ner från min inskrivnignsvikt fram tills nu på grund av kräkningarna och tänker då minsann inte gå ner något mer!

Det fortsatte med diverse förolämpningar och rena påhopp på mig som person. Inte alls något roligt. Nu är det ju så att jag har en konstaterad whiplashskada och en kotförskjutning på en av nackkotorna som gör att jag aktivt måste träna nacken och behandla med smärtstillande/antiinflammatoriskt för att hålla det i shack. Hon påstod att det bara har med vikten att göra, då sa jag till henne att jag vet att det minsann inte är så för då jag gick ner i vikt så var värken helt oförändrad. Hon tyckte jag var så klen så jag kommer minsann inte klara av någon förlossning. Alla andra läkare har alltid tyckt tvärtom, att jag kalrar värken bra tack vare att jag är i bra kondition muskelmässigt.

Känner mig verkligen nedtryckt av det här och inte alls glad. Känner mig som världens sämsta blivande mamma. Förstår inte hur man som läkare kan pluppa ur sig såna saker :( Jaja, jag fick i alla fall gå därifrån med de värktabletterna jag ville ha.

Kommentarer
Postat av: Ida

Ja efter att jag träffade dig på överby förut och du berättade det där har jag blivit mer och mer uppretad. Hon borde inte jobba inom vården alls! En ren I-D-I-O-T

2010-01-28 @ 20:38:09
URL: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0