Sömnpratande

Igår var det en hektisk dag minst sagt. Speciellt eftersom jag är van att kunna vila mitt på dagen och ta allting i mitt eget tempo. Först var det två timmars föräldrautbildning på eftermiddagen. Det var verkligen roligt och informativt. Barnmorskan som höll i det är kanon och alla blivande föräldrarna som deltog var riktigt trevliga. Sen fick vi stressa därifrån för jag skulle på gravidvattengympa. Helt underbart skönt precis som vanligt. Speciellt skönt när man kör avslappningen på slutet och bara får försvinna bort bortom alla tankar man har.
På vägen ut därifrån började bekymren. Fruktansvärt trött och med blött hår inser jag att bilen är helt inparkerad. Suck. Jag blir arg som ett bi då bilarna som står på var sida om min bil har ställt sig där det är parkeringsförbud, dessutom står de bara någon ynka centimeter ifrån bilen =helt omöjligt att kunna komma in i bilen. Jag stod på den enda tillåtna platsen. Tji fick man för att man ställde sig där och tänkte att det skulle vara skönt att slippa dörruppslag. Ringde polisen och de kontaktade bilägarna. Efter en stund kommer en äldre kvinna till bilen som har parkerat in min förardörr och jag kan säga att det kom en hel del fula ord ur min mun just då *hehe*

Till slut kom jag hem i alla fall. Helt däckad kan jag säga av eftermiddagen. Man blir ju trött och väldigt avslappnad av vattengympan. Drack lite nyponsoppa och åt ett par knäckebröd, sen somnade jag så gott på soffan så. Ni som känner mig väl vet ju att jag brukar prata ofta och mycket i sömnen. Andra människor kan föra lååånga samtal med mig utan att jag vaknar. Igår kväll utspelade sig följande när jag sover på soffan och sambon sitter i fåtöljen och kikar på TV.

Jag (upprörd): Men! Vad ska jag ha på mig för kläder??
Sambon: Du kan ju ta den svarta tröjan
J: Nej, den duger inte.
S: Ta den gröna med alla ringar på då?
J (mycket upprörd): Men vad svamlar du om? Någon sån tröja har jag inte!
S: Ta något annat då, du kan låna en av Peter och Lisa.
J: Nu svamlar du igen, några såna personer känner vi inte.

Sambon skrattade gott åt detta, för han hittade ju bara på det där om tröjorna och Peter och Lisa. När jag pratar i sömnen är det bäst att hålla med mig och svara på ett jakande sätt annars blir jag upprörd. Undra vem det var som svamlade egentligen? Jag eller sambon? Hihi


Imorgon går jag in i vecka 34. Tiden går sååååå fort. Vips kommer ju Sprattel vara här känns det som. Tyvärr kommer vi inte få tillbaka vår älskade barnmorska (hon har brutit foten), så vi måste byta. Lyckades deala till mig den andra bra, för alla andra BM här är dåliga tycker jag. Känns bra i alla fall och det är samma kvinna som håller i föräldrautbildningen. Skickade faktiskt ett blommogram till vår gamla barnmorska och talade om att vi tyckte otroligt mycket om henne och saknade henne. Hoppas hon blir glad och kryar på sig fort.

Jo, just ja, har ju en annan rolig händelse att berätta om. I måndags var jag nere i kiosken och skulle hämta ut ett paket från Schenker. Skriver på pappren i kassan och ska precis ta paketet. Då är det en förståndshandikappad tjej som snabbt hälsar på mig, sen river hon åt sig paketet och pappren som Schenker ska ha och rusar mot utgången. Haha, vilket gott skratt vi fick oss jag och han bakom disken. Fick ju tag i mitt paket, tror hon hade blivit lite besviken när hon öppnade det och det bara innehöll ett par vita bebisbodys :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0