Skitdag

Jahapp, idag är det en sån dag... Den har redan börjat riktigt, riktigt dåligt. Vi introducerade ju PeeWee här hemma för två månader sen. Det är en speciell typ av kattlåda och man använder sig av träpellets i stället för sand. Allting har gått så bra och vi har varit otroligt nöjda. Luktar ingenting, slipper ha sandstrand i badrummet, mycket billigare i drift plus att det är miljövänligt och bra mycket bättre för hälsan än sand.
För en vecka sen så hade någon av katterna pinkat på min skinnväska. Jag vet ju det att skinn brukar trigga katter att kissa så jag tvättade den i maskin med ättika. Både jag och sambon hoppades det var en engångsföreteelse. Men nej då, imorse hade någon kissat på en kudde i soffan. Fy så ledsen jag blev. Verkar inte som nya kattlådorna går hem hos missarna så nu är sambon iväg och köper sand igen. Det får bli en låda med sand och en med pellets. Får verkligen hoppas vi hann bryta beteendet i tid för det är så otroligt kämpigt att få bukt med det annars.

Till råga på allt så har natten varit bedrövlig. Har i stort sett inte sovit på grund av att jag haft väldigt mycket förvärkar. Vid tre gav jag upp och åt två alvedon. Hjälpte inte ett dugg. Samma visa har hållt  på nu hela morgonen samtidigt som jag är så otroligt illamående. Får verkligen hoppas det bara är förvärkar och att det inte är så att bebisen har bestämt sig för att det snart är dags att komma.

En positiv sak är att jag fått reda på vad det är för konstigt ljud Sprattel har för sig. Ibland knäpper det till i magen, precis som när en vuxen knäcker sina händer eller sådär. Det är tydligen bebisens höfter som knäpper. Inte jätteovanligt tydligen eftersom de nästan inte har någon ledvätska medan de ligger i magen.

Kommentarer
Postat av: Ida

usch vad äckligt med knäppandet! sjukt att de vet att det är höfterna! Vad är det för fel på en katt som har en jättemegastor pupill och en pytteliten?

2010-03-14 @ 20:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0