Förlåt

... nu har det gått sådär länge igen innan jag har uppdaterat på bloggen här. Veckan som gick var fylld av massa grejer att fixa plus att jag inte varit direkt pigg. Är så otroligt glad över att vi har fixat allt i shoppingväg inför bebisens ankomst tidigt så man slipper ut och shoppa nu. Hade definitivt inte orkat ränna runt på stan eller fundera över barnvagns- eller bilstolsköp nu. Denna veckan som kommer har sambon tre tentor så det har stått ganska stilla här hemma eftersom han har fått lägga rätt mycket tid på att plugga sista tiden. Nästa helg däremot, då ska han måla vaggan och jag ska se till att ha sytt klart sängkläderna.

Igår hängde jag upp vårgardinerna här hemma och det kändes verkligen skönt. Det blev så mycket ljusare och luftigare då. Sedan sorterade jag alla Sprattels kläder efter storlek och la in dem i garderoben. Vi har börjat fylla på frysen med matlådor så vi ska slippa laga så mycket mat när Sprattel väl kommer. Måste ta mig i kragen och packa förlossningsväskan också för det känns lite som att bebisen kan komma vilken vecka som helst faktiskt. Han/hon har väldigt roliga saker för sig i magen. Om kattern springer runt och jamar så blir bebisen tokvild och raffsar runt som en galning. Samma sak när vi sätter på lite poppig musik på stereon (som vi har ganska ofta :P). Nu märker man även tydligt att han/hon känner igen sin pappas röst för så fort han är och pratar med magen så börjar han/hon buffa riktigt ordentligt. Idag är det faktiskt bara 39 dagar kvar. Huga så nära det börjar kännas. Tur att tiden går fort i alla fall. Igår pratade jag och sambon om hur konstigt det kommer kännas att köra hem bebisen från BB. Det kommer ju säkert kännas som man kidnappar bebisen *hehe*.

Denna helgen är vi hundvakt åt pappas hund, Elza. Idag fyller  hon 11 år så då ska hon få bli lite extra bortskämd. Kan inte förstå att hon är så gammal redan. Det är så mysigt att ha henne här. Hon vill gärna bli kelad med och är jämt så glad och sprallig.

Nu ska jag plugga lite inför högskoleprovet, det är ju faktiskt inte många veckor kvar tills det är dags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0