Det gäller att få tummen ur

Har varit inne i en period nu när jag inte fått så mycket gjort som jag skulle önska. Har en massa saker jag behöver fixa jämt och ständigt men vissa dagar orkar jag bara inte. Då fastnar jag på internet, kollar FB om å om igen, forumen jag hänger på, tittar femtielva gånger på Aftonbladet om något hänt och så vidare. Får försöka få till någon typ av schema tror jag. Eller så kan sambon smitta av sig lite av sin driftighet. Han kämpar minsann alltid på utan att klaga. Önskar att jag hade en liten del av hans karaktär åtminstone ;)

Nu är det dags att på allvar ta tag i pluggandet inför högskoleprovet. Måste se till att få tillräcklig poäng denna eller nästa gång så jag åtminstone har en chans att komma in på utbildningen jag vill gå. Mitt bästa provresultat går dessutom ut nu i vår så måste försöka nå det eller allra hellre få mer denna gången. Men det känns inte så jättelätt. Senast jag gjorde det fick jag 1,5 för jag sumpade mig en del på svenska-delen plus att jag inte hade tur med ordförståelsen. Men nu ska jag minsann kämpa så jag får 1,8 eller mer. Det återstår att se hur det går med den saken :P

Idag ska jag i alla fall hinna städa av lägenheten innan sambon komemr hem från plugget. Ska möta upp honom i stan, in till Swedbank och lösa in mina utbetalningsavier och lite euros. Hämta paket ska jag få göra dessutom också :)

Imorgon ska tydligen förädlrautbildningen börja. Ska bli spännande att se hur den blir. Direkt efter är det dags för den tredje gången av vattengympan. Längtar dit massor. På fredag är det dags för BM-besök och jag hoppas verkligen att vår ordinarie är tillbaka. Är så otroligt glad för henne :)

Nej, nu ska jag och dammsugaren umgås en stund!

Kommentarer
Postat av: syster yster

det där med facebook känner jag väl igen. ;)

Det var skönt att prata lite med dig nu. kändes som att du förstod, det gjorde inte pappa. min lilla gulleanna

2010-03-08 @ 17:30:12
URL: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0