Barnmorskebesök vecka 34

Nu på morgonen var jag och sambon hos barnmorskan. Åh vad det är mysigt att få vara där, prata om bebisen och lyssna på dens lilla hjärta. Allting såg bra ut, däremot hade bebisen lite höga hjärtljud men det kunde tydligen bero på att det är en väääldigt livlig krabat som bor därinne. Han/hon gillar ju inte att bli petad på när barnmorskan ska klämma och känna på magen.

Mitt blodsocker och blodtryck var toppenbra i alla fall. Var lite orolig eftersom jag de sista veckorna varit otroligt törstig och fått dricka i alla fall minst 3 liter om dagen. Har fortfarande inte gått upp något i vikt eller samlat på mig vätska och det är jag mycket tacksam för. Eftersom man redan är rätt rund så hade det varit jobbigt att bära på en massa extra kilon. Var ju ltie orolig innan då min mamma gick upp väldigt mycket i vikt då hon väntade mig. Verkar inte som jag ärvt några såna gener i alla fall :)

Lilla bebisen hade ju nu också passat på att fixera sig riktigt ordentligt. Har tyckt att jag har känt av det så förväntade mig att det skulle vara så. Det kändes väldigt skrämmande när barnmorskan tyckte att bebisen nu är färdig och att om förlossningen startar om en vecka eller framåt så stoppar de inte den. Allting blev plötsligt så verkligt både för mig och sambon. Herregud så fort tiden har gått, nu är det ju faktiskt ingen enorm tid kvar tills det är dags :) Denna BM känner vi oss väldigt trygga med i alla fall. Hon har jobbat länge på förlossningen och kan ju svara på alla frågor man har. Känns skönt att veta att det är ett av Sveriges största förlossningssjukhus som man ska föda på, känner mig mycket tryggare av den vetskapen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0