Ibland har man tur :)

Tydligen är det någon som vill mig gott idag. Inte ens fem minuter efter att jag postade inlägget om skötväskan så gick jag in på Tradera och vips ploppade det upp en ny auktion med denna väskan. Dessutom var det "köp nu" så jag slapp vakta auktionen.  Har betalat och väskan är skickad. Borde komma innan veckan är slut tycker jag.
Dessutom har jag passat på att köpa en Bola. Det är ett långt halsband som hänger ner vid magen. Den innehåller en speciell typ av pingla som låter när jag rör mig. Efter att barnet är fött så sägs det att han/hon känner igen ljudet och blir lugn. Hoppas det funkar.


Nu har jag äntligen fixat klart alla papper för A-kassan. Det tog en stund. Dessvärre kan jag inte få någon a-kassa förrän jag har fått besked från Försäkringskassan om sjukpenning i december. Hoppas FK skyndar sig, men jag känner på mig att det kan ta lite tid. Liten del av mig är dessutom orolig för att jag inte får någon ersättning alls eftersom de inte anser att graviditet är en sjukdom utan ett frivilligt tillstånd. Jodå, jag har magsjuka i 20 veckor helt frivilligt och det är ju fullständigt normalt vid en graviditet. Suck.

har en del att stå i idag. Ska städa av litegrann och börja städa ur förrådet.

Kommentarer
Postat av: ida

pingla :D

2010-01-11 @ 14:34:04
Postat av: Marie

Hade också en Bola till tjejerna. Funkade dock inte när de väl hade kommit ut. Fast det kanske berodde på Viljas kolik och Mejas skikfester. Haha =) Hoppas dock att den funkar för dig. Kram

2010-01-11 @ 15:23:29
URL: http://mamafeelings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0