Vart tog gårdagen vägen? :)

Förstår inte vart gårdagen försvann någonstans. Jag befann mig som i en dimma och vips så var det läggdags. Började ju givetvis dagen med att kika på hockeyn. Sen fick jag håret fixa och vips var det dags att hämta sambon från skolan. Vi skulle in till stan för att handla lite garn, hade nämligen bestämt mig för att virka varsin OS-mössa åt mig och sambon.

På vägen dit fick jag brottas med dryga bilister på ett parkeringsdäck. Det var halt ute och parkeringsdäcker var inte plogat. Stod massor med bilar där som hade kört fast så det var bara att backa ut därifrån och åka ner till nästa parkeringsplan. Tro sjutton då att bilarna bakom vägrar backa. Hur hade de tänkt komma igenom 40 cm oplogad snö med sina bilar? Idioterna vägrade ju att flytta på sig så jag fick provocera dem till slut :P Fattar inte att vissa folk är så tröga i trafiken?

Till slut mötte jag upp sambon i alla fall och kom mitt i ett drama på torget. Brandmännen var där och spärrade av ett helt hus pg.a. att det var en akut fara för allmänheten med all is och snö som ramlade ner. En av brandmännen var riktigt arg och skällde på folk. För vet ni vad? Det finns folk som är så korkade att de lyfter på avspärrningsbanden och går under i alla fall. Nu var det inte några få som gjorde det utan majoriteten. Riktigt dåligt gjort för oj så de hade klagat om någon hade fått en istapp i huvudet och dött på stört.  Den här vintern har verkligen visat att många personers hjärnceller verkar frysa fast. Det klagas hit och dit, de blir försenare och oj vad det är synd om dem. Tycker det är trist att varje människa inte verkar ha ett sunt förnuft och förmåga att tänka själv. Om det kommer mer än 50 cm snö på kort tid, förväntar man sig verkligen att alla samhällsfunktioner ska fungera som vanligt?

Till slut fick jag tag i garn i alla fall och resten av gårdagen ägnade jag åt att virka. Nu är min mössa i alla fall klar och jag är helnöjd :) Idag ska jag städa litegrann och skriva en packningslista inför Eskilstunaresan. I eftermiddag blir det första gravidvattengympan och det ser jag mycket fram emot. Kul att träffa fler som är i samma del av graviditeten som en själv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0