Long time no see

Sorry, nu har det gått sådär länge sen jag uppdaterade. Jag har helt enkelt inte haft tid/ork. Förra veckan var jag inte pigg. Har gått med min halsbränna alldeles för länge så jag fick inflammation i matstrupen plus magsyra i luftrören. En mindre behaglig upplevelse och det var segt att gå runt 3-4 dygn med något som kändes som ett astmaanfall. Till slut med lite medicin gav det med sig i alla fall så nu känner jag mig någorlunda återställd i alla fall.

Här går tiden något gräsligt fort i alla fall. På fredag är det dags att gå in i vecka 30 och då är det ju bara 10 veckor kvar. Börjar bli lite smått otålig och då är det ju tur att tiden går så fort som den gör. Tycker jag bara kliver upp på morgonen, grejar lite och sen är det dags att sova för natten.

Igår var jag och hämtade ut ett vattenträningskort som man får gratis som arbetslös. Så nu blir det simning på måndagar och fredagar. Det var sååå underbart att få simma kan jag säga. Bara få sprattla runt *hehe* Däremot kände jag hur mycket sämre man orkar än som icke gravid. Simtempot i "min" bassäng var ju ganska högt så jag kunde ju inte simma långsamt för då hade de andra blivit irriterade på mig. Så i det tempot orkade jag bara 20 minuter men hann ändå tillryggalägga ganska många längder. Det största problemet var sen att ta sig upp ur bassängen. Stegen var liksom felvinklad. Magen var i vägen vilken slutade med att jag kände mig som ett "C" när jag skulle gå upp (alltså vääääldigt baktung när både magen och rumpan hänger ner) haha. Men det gick till slut. Hade ju varit något pinsamt om man hade fått bett någon att putta en uppför :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0