Insnöade :)

Vilkda dagar, vilka dagar. Veckan som var gick minsann inte smidigt. Det hela började med att vi var till barnmorskan i onsdags. Fick då reda på att vård ordinarie har brutit foten och att vi får ha en annan barnmorska tillsvidare. Den nya var väl snäll men helt fruktansvärt jobbig. Under hela besöket satt hon och stirrade mig rätt i ögonen. Jag trivs inte när personer stirrar så, så henne kände jag inget förtroende för alls. Besöket blev kort och det var ju skönt. Allting såg så bra ut så och ligger fortfarande under min inskrivningsvikt. Är jättenöjd över att jag inte går upp i vikt trots att jag faktiskt äter ganska bra nu och får i mig alla vitaminer och andra näringsämnen.

Resten av veckan har jag varit en riktig finne i rumpan här hemma kan jag säga. Grinig som tusan Ont här å där och så dessutom har jag varit på ett allmänt "det-är-synd-om-mig"-humör. Sen ett par dagar känner jag mig mycket bättre. Har ju inte varit påverkad av gravidhormoner tidigare i graviditeten så kanske var det en släng av det som jag fick i veckan. Jag säger bara såhär, tur att jag har sluppit att ha det tidigare, då menar jag inte för min egen skull utan för omgivningen *haha*.

Igår var ju jag och sambon instängda i lägenheten hela dagen. Fanns inte en chans att komma ut med bilen och knappt att gå heller. 50 cm nysnö på lite mer än ett dygn, det var en pärs. Sedan 23 december har det kommit 140 cm snö här uppe där vi bor (om man räknar när snön precis har kommit, den trycks ju hela tiden ihop). Mycket märkligt att vi haft en sån här vinter men jag älskar det. Brukar alltid klaga att det är för lite snö och nu har jag äntligen fått som jag ville. Det är ju faktiskt ganska mysigt att vara insnöade :)

På torsdag är det äntligen dags att åka till Eskilstuna och hälsa på sambons familj i alla fall. Har ju inte varit där sen i början av december. Sista resan innan Sprattel kommer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0