Alla ♥-ans dag

Vaknade och var stel som en pinne. Är ju hundvakter denna helgen och då brukar sambon få ta den sena kvällspromenaden medan jag tar den på morgonen. Imorse vaknade jag och hade så ont i ryggen så jag knappt kunde gå. Tur sambon då var så snäll att han tog fröken och gick ut med henne. Då fixade jag frukosten istället så den var klar lagom tills han kom hem. Vi har verkligen fått in en bra rutin sedan några månader med frukost och man känner hur otroligt mycket piggare man blir. Varje morgon inleds med en stooor fruktallrik med skivade frukter, havregrynsgryt, smörgås och lite juice. Mums är det :)

Vid lunch åkte vi iväg för att hämta sambons nya glasögon. Han är jättenöjd och plånboken var ju dessutom rätt glad. 3 200 kr för två par glasögon varav ett par är fotokromatiska solglasögon. Jättebra då han verkligen haft det jobbigt sommartid med att inte kunna ha solglasögon. När vi kom hem så märkte vi att de måste justeras litegrann i bågarna för att sitta bättre men det får vi ta kanske nästa helg eller så.

För övrigt så har jag de sista dagarna funderat mycket på mina nära och kära. Känner verkligen en sån oändlig kärlek för min sambo, min pappa och min syster. Sedan har jag mina älskade djur som betyder allt för mig. Utöver det finns det några personer som står mig extra nära hjärtat och som verkligen är underbara människor, våra grannar och några av våra vänner. Visst, vi har inget gigantiskt socialt nätverk men de som ingår i det är speciella och extra betydelsefulla. Är så tacksam för er allihopa :)

Igår kikade vi på melodifestivalen och jesus så värdelöst det var - denna veckan OCKSÅ! Varje år säger jag till mig själv att sluta titta på skiten, men lik förbaskat sitter man där och tittar varje vecka. Efteråt kikade vi på lite OS. Som synd var gick det ju inte så bra för Sverige, men bättre lycka nästa gång. Ikväll ska vi ladda batterierna inför veckan som kommer. Den blir väldigt hektisk. Imorgon ska jag och simma igen, ska bli jätteskönt att få vara lite vattendjur. Sedan ska vovven lämnas hem till pappa men vi ska storbada henne innan och frisera henne litegrann. Hon är ju långhårig så det är en del skötsel med pälsen. På onsdag är det dags för barnmorskebesök och att skriva på faderskapsintyg samt papper om vårdnaden. Vi kände att det var viktigt att fixa innan för man kan ju faktiskt inte vara 100% säker på att en förlossning går bra. Om jag skulle dö så är ju sambon i stort sett rättslös om pappren inte är påskrivna innan.


Kommentarer
Postat av: Marie

Hur tusan gör man såna där hjärtan egentligen? Glad alla hjärtans dag på er båda massor! Kram kram

2010-02-14 @ 20:50:50
URL: http://mamafeelings.blogg.se/
Postat av: Ida

men usch anna, hur vågar du säga så! Nu blir jag ledsen. :(

2010-02-15 @ 09:42:55
URL: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0