Rapport vecka 36+6

Nu är förhoppningsvis näst sista besöket hos barnmorskan avklarat. Har i alla fall lyckats få upp mitt blodvärde äntligen. Har legat väldigt lågt hela graviditeten i stort sett trots ett flitigt intag av järn. Magkurvan och bebisens hjärtslag såg finfina ut. Vecka 36+6 är jag på idag och totala viktuppgången sedan vecka 7 är 2 kg. Känns skönt att ha sluppit en enorm viktökning för det vete tusan hur jag hade orkat med. Det känns nog tungt som det är nu med alla extrakilon.

Vi skrev sammanfattning av graviditeten och gick igenom min journal. Känns så skönt att det är nära nu. Barnmorskan höll med om att lilla Sprattel borde komma snart, för min skull. De sista veckorna har jag mått mycket sämre och jag orkar inte vara gravid mer nu. Har börjat kräkas ordentligt och fått trappa upp ännu mer på min illamåendemedicin. Är otroligt glad för vår underbara barnmorska. Hon peppar mig så bra jag mår alltid så mycket bättre efter jag varit hos henne. Kommer bli sorgligt när man inte får träffa henne mer :/ Hon tyckte det var bra att vi hotar lilla Sprattel med minskad veckopeng för varje vecka h*n dröjer kvar i magen. Förhoppningsvis lyssnar bebisen på sina bestämda föräldrar. I värsta fall får man ju gå ända till och med hela vecka 43 i detta länet innan de sätter igång förlossningen. Huga det är fem veckor dit.

Igår monterade vi upp skötbordet och packade upp vagnen. Vaggan är färdigmålad. Nu är det inte mycket kvar som ska fixas. Förlossningsväskan ska packas, frysen ska fyllas upp med matlådor och jag ska sy klart lite påslakan till vagnen och vaggan. Sen är allting klart. Är otroligt glad över att vi var så tidiga med att handla allting, hade aldrig orkat med det nu.

Jo, just det måste ju berätta om vilken knäpp typ jag träffade hos barnmorskan. Fick verkligen bita mig i kinden för att inte skratta rätt ut. In i väntrummet kommer det en kille som ser ut som en cowboy, boots, hatt och hela köret, tillsammans med sin flickvän. Jag ser att han bär på en apotekspåse och en spiral som jag antar tjejen skulle sätta in. Hans tjej försvinner iväg på toa och denna cowboyen pratar på så man kunde tro att han inte gjort annat än att smörja sitt munläder i sitt liv. Det är svårt att återberätta om vårt samtal men denna karl var väldigt underhållande. Han dansade runt i väntrummet viftandes på spiralen och sjöng om att han snart skulle få göka fritt med sin flickvän. Sen hade han en väldigt detaljerad utfrågning av mig om hur det är att vara gravid. Han pratar högt och tydligt om vilket privilegium det är för en äkta man att få¨"inserta" sina gener och att mammorna minsann skulle vara riktigt stolta över att få bära runt på mannens gener. Allt detta sa han ju givetvis med glimten i ögat. I detta ögonblick så kommer hans tjej ut från toan och har hört alltihopa. Hon är inte alls road kan jag säga, snor åt sig spiralen och går ut från barnmorskemottagningen som ett ilsket moln. Han går ut efter henne och man hör hur de tydligt grälar i hela trappen ner :P

Kommentarer
Postat av: Ida

HAHAHAHAHAHAHAHA underbara människa!

2010-04-07 @ 17:16:12
URL: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0