Imorgon är det dags att gå in i vecka 40 :)

Jaha så imorgon är det dags att gå in i en ny vecka, vecka 40. Det känns verkligen overkligt men oh så efterlängtat.
Idag var vi hos barnmorskan och jag hoppas verkligen vi ska slippa gå på nästa besök som är bokat till 7 maj. Allting såg bra ut. Bebisen hade lite låga hjärtljud men efter att barnmorskan klämt ordentligt på henne/honom så blev det liv i luckan kan jag säga ;) Blodtrycket har gått upp också men det verkar kunna bli så i slutet av graviditeten. Känner mig helt obeskrivligt sliten kan jag säga. Illamåendet är precis lika illa som när det var som värst och det orkar jag inte med så länge till. Ligger på +4kg mot inskrivningen nu i alla fall och det känns lagom för mig.

Eftermiddagen ägnade jag åt att vila och vänta på ett telefonsamtal. Överläkaren på narkos på sjukhuset har gjort en utredning på min rygg pg.a. en gammal skada och han skulle ringa med besked idag huruvida jag kan få ryggbedövning eller inte. Han är verkligen duktig och jag känner mig helt trygg med hans besked men precis som jag anade så kan jag inte få ryggbedövning. Hoppas man slipper kejsarsnitt för det är ju inte roligt att bli sövd :(
En annan dum sak. Imorse läste jag tidningen och ser då givetvis en stor artikel om att en kvinna dött vid sin förlossning här på sjukhuset då hon skulel förlösas med kejsarsnitt. Gissa vad, det verkar bero på hennes sköldkörtelproblem och övervikt och det har ju jag med. Jag vet att det är minimal risk att det händer något men nu såhär mto slutet så har ju tankarna om att det faktiskt inte är helt riskfritt att föda barn kommit fram allt mer. Nu är jag ju relativt säker på att allt kommer gå fint, men det finns ändå tankar som gnor lite i bakhuvudet. Arg på mig själv att jag råkade läsa artikeln :/

Inatt får gärna bebisen säga till om att hon/han vill komma under morgondagen. Då blir det perfekt tajming med att F inte har någon skola förrän på måndag. Får hålla tummarna, men lär bli besviken som jag blir varje morgon då jag upptäcker att bebis inte vill komma ut.


Kommentarer
Postat av: Ida

ja jag väntar otåligt här hemma och vill gärna att lilla sprattel ska titta ut. :) Har inhandlat en liten present till den lille/a när h*n bestämmer sig för att anlända. :)

2010-04-21 @ 20:52:17
URL: http://kongens.blogg.se/
Postat av: Carro

Lycka till med förlossningen! :)

Carro (Idas kompis)

2010-04-22 @ 20:08:12
URL: http://domkallarmigcarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0