59 dagar kvar

Ja, nu var det dags för ett nytt tiotal igen. Fattar inte att tiden går så vansinnigt fort. Å andra sidan är jag ganska glad för det då jag vet att många andra gravida tycker tiden går långsamt. Igår åkte vi hem från Eskilstuna och jag gick igenom i huvudet allt som jag måste fixa innan Sprattel anländer. Herregud, säger jag bara, hur ska jag hinna? :)
Idag har jag i och för sig börjat tvätta upp alla filtar och bebiskläder. Ikväll ska de läggas in i garderoben. Riktigt mysigt att tvätta alla små söta kläder :) Men det känns ganska avigt, att kläderna är till för VÅR lilla bebis. Ingen annans. Det känns skumt. Det har nog inte riktigt sjunkit in att vi ska bli föräldrar än. Känns fortfarande som det är en lånebebis som kommer.

Sedan måste jag måla vaggan och spjälsängen, sy underlakan, påslakan och örngott, sy klart lapptäcket (och det kan jag säga kommer ta en eviiiig tid) och städa ur förrådet. Vid sidan av detta så är det ju besök hit och dit i stort sett vareviga dag. Börjar känna mig lite smått stressad över att föräldrautbildningen är såpass mycket senarelagd att jag är tveksam till att vi hinner gå hela innan Sprattel föds. Jaja, folk har fått barn i alla tider och klarat sig utan föräldrautbildning så det gör säkert vi också :)

Imorse var det dags att lämna in bilen på service. Vi kände på oss att det kunde svida lite i plånboken men vi kommer ändå väldigt billigt undan. Så nöjd att vi har bytt verkstad i alla fall. Litar inte på Volvoverkstan här i stan för fem öre, dessutom har de alldeles för höga priser. Den servicen vi ska göra nu skulle kostat 6500 på Volvo medan denna verkstan tar knappt 4000, då är nya bromsbelägg runt hela bilen inberäknade på bägge priserna. Nu åker vi säkert igen i alla fall. Om man får klaga lite på ekonomin så blir det ingen rolig utgiftsmånad denna månaden. Både servicen på bilen, sen ska ena katten till tandläkaren och samma sak med sambon. Blir nog dessvärre många svettiga tusenlappar där. På ett sätt är det skönt att få det avklarat nu i alla fall så går det ju ett tag tills de behöver gå dit om igen (förhoppningsvis).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0