Barnmorskebesök v23+6

Jahapp nu har jag varit hos BM och det gick inte så värst vidare bra ärligt talat. Hjärtljuden, blodtrycker och magen var jättebra men däremot var det väldigt strul med blodproven. Jag är ju RhD- vilket innebär att jag får ta lite extra blodprovet och sådär. Det hade ju inte varit några problem om det var så att det finns folk som kan sticka mig!!
All heder åt sköterskorna, de gör verkligen sitt bästa, men oftast så slutar det med kanske 10 stick och alla är misslyckade. Brukar inte ha ont av att bli stucken då jag är van, men denna gången måste hon ha träffat en massa nerver för bägge armarna är nästintill obrukbara. Är faktiskt rätt oroad över hur det ska gå på förlossningen. Tänk OM man akut måste sticka mig och det inte går, vad gör man då?
Den fick jag lite bannor om att jag måste äta mera järn, jajaja, men nu råkar det vara så att jag inte gillar järnmedicinen :P

Idag ska jag tvätta och städa. Imorgon kommer sambons pappas släkt hit och det ser vi fram emot. Småsystrarna ska bo hos oss i vår iglo. Får se vad de säger om det *hehe*

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh, mysigt med BM-besök. Jag saknar mina besök faktiskt =)



Tror nog att de som jobbar på förlossningen är lite duktigare på att sticka ifall det är akut också. De har säkert vanan inne.



Det där med järnproblem hade jag också. Finns en juice från Godmorgon som innehåller extra järn och folsyra. Jag drack typ en liter dagen innan jag gick till bm och mina värden såg bra ut då =)

Kram

2010-01-07 @ 10:09:56
URL: http://mamafeelings.blogg.se/
Postat av: Ida

ja jag tror också att de är bättre på att sticka på förlossningen faktiskt. Om inte annats så finns det narkossköterskor i närheten som inte gör nåt annat om dagarna än sticker patienter. :) så det ska du nog inte gå och tänka på kära syster.

Kram

2010-01-07 @ 10:39:00
URL: http://kongens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0